Na początek:

Linki

Przedmioty


« Baza danych - kontakty | Start | Baza danych »

Dokumenty Google - ćwiczenia

  1. Uruchom przeglądarkę internetową i przejdź do adresu: www.google.pl
  2. W prawym górnym oknie strony kliknij odnośnik Zaloguj
  3. Jeżeli posiada Pan/Pani  konto Google, proszę wpisać swoje dane logowania, w przeciwnym wypadku proszę przejść do opcji Stwórz teraz konto
  4. Po dokładnym wypełnieniu wszystkich pól formularza akceptujemy warunki korzystania z usługi i cieszymy się dostępem do konta Google (zapamiętaj login i hasło!)…
  5. Wpisujemy w polu adresu przeglądarki ponownie adres www.google.pl. Zamiast przycisku Zaloguj powinniśmy widzieć już  opcje Wyloguj i adres mailowy, który podaliśmy przy rejestracji. Jeśli jest inaczej klikamy na Zaloguj i podajemy dane wpisane wcześniej w formularzu.
  6. Na górze okna Google widzimy po zalogowaniu takie linki jak: Sieć Grafika Wideo Mapy Wiadomości Grupy dyskusyjne Gmail więcej ▼. Rozwijamy opcję więcej i klikamy na Dokumenty.
  7. Jeżeli okno Dokumenty “mówi do nas” w języku angielskim, to klikamy Ustawienia (prawa górna część okna)  i wybieramy jako preferowany język polski. Zapisujemy zmiany.
  8. W oknie Dokumenty klikamy na przycisk Utwórz nowe, a następnie wybieramy Document. Pozwoli to nam otwarcie prostego edytora tekstu, znacznie mniej funkcjonalnego od edytora z pakietu Office, ale w zupełności wystarczającego do stworzenia np. podania. Taki dokument należy właśnie stworzyć stosując różne formatowania znaków. Gotowy dokument zapisujemy (kliknij: Zapisz), a następnie rozwijamy przycisk Udostępnij i wysyłamy dokument jako załącznik na adres: pawel.kiela@ah.edu.pl. Zauważcie Państwo, że dokument można również zapisać jako stronę www, do której link można przesłać znajomym lub wkleić na inną stronę internetową…
  9. Zamykamy tworzony tekst (zapisz i zamknij) i wybieramy ponownie Utwórz nowe. Tym razem wybieramy Form (formularz) i tworzymy ankietę dotyczącą edytora tekstu Word (20 pytań). Proszę stosować różne rodzaje typów pól (pola wyboru, pola opcji, pola tekstowe). Gotową ankietę zapisać i przesłać na podany wcześniej adres mailowy.

Hasła: Informacje |

Comments